سوالات متداول

من سرویس خرید اینترنتی بلیت را به طور کامل نمی‌شناسم، مراحل خرید بلیت اینترنتی به چه صورت می‌باشد؟

با استفاده از این سامانه شما قادر خواهید بود، به‌صورت اینترنتی اقدام به رزرو جا نموده و به‌صورت آنلاین جهت پرداخت مبلغ مربوط و صدور بلیت پرواز مورد‌ نظرتان، اقدام نمایید. جهت اطلاع بیشتر از مراحل کامل خرید بلیت به راهنمای نحوه خرید بلیت مراجعه فرمایید.

 

برای انجام خرید بلیت اینترنتی موفق، به چه چیزی نیاز دارم؟

1.دسترسی به اینترنت پر سرعت

2.کارت اعتباری عضو شتاب

 

من در خارج از کشور زندگی می کنم، آیا امکان خرید بلیت از سایت چارتر قرمز را دارم؟

هر کس از هر کجای جهان با داشتن اطلاعات مربوط به کارت اعتباری بانک های ایرانی عضو شتاب، می تواند بلیت خریداری نماید.

 

پروازهای چارتری چیست و چرا در بیشتر مواقع قیمت‌هایی ارزان دارند؟

اصولا پروازهایی چارتری هستند که توسط یک ارگان، سازمان، شرکت و یا آژانسی به اجاره در بیایند و کلیه پروازهای مورد درخواست آن‌ها به صورت پرواز چه یک‌طرفه و چه رفت‌وبرگشت با قراردادی مدت‌دار با یک ایرلاین منعقد شود. این کار ممکن است برای یک مقطع بسیار کوتاه مانند ایام نوروز و یا برای مقاطع طولانی‌تر مثل فصل تابستان برنامه‌ریزی شده باشد. البته در بعضی از مسیر‌های پرتردد به دلیل وجود تقاضای همیشگی، پروازهای چارتری به صورت سالانه برگزار می‌شوند. دز این حالت وقتی آژانس مسافرتی از یکی از شرکت‌های هواپیمایی یکی از انواع چارتر را خریداری می‌کند در واقع آن پرواز را برای خود در مدت زمانی مشخص با تخفیف‌های ویژه‌ی خرید انبوه٬ پیش خرید می‌کند و این مسیر برای او از طرف ایرلاین مربوطه گارانتی می‌شود. اینجاست که آژانس مسافرتی تلاش می‌کند تا صندلی‌های چارترشده خود را در مراحل اول با درصد سودی اندک٬ همراه با تبلیغات و اطلاع‌رسانی و جذب مشتری به فروش برساند. آژانس مسافرتی مجبوراست برای به دست آوردن هزینه‌های چارترخود، به هر ترتیب ممکن بلیت‌های پرواز خود را بفروشد برای همین است که گاهی شما می‌توانید در فصل‌های کم مسافرت به کمترین قیمت ممکن و بعضا تعجب‌آور بلیت پرواز خریداری کنید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

آیا امکان تغییر نام بعد از خرید بلیت وجود دارد؟

خیر. به هیچ عنوان امکان تغییر یا اصلاح نام وجود ندارد و بایستی بلیت خریداری شده را کنسل کرده و بلیت جدید صادر نمود. توجه داشته باشید در بلیت‌های داخلی اسامی مسافرین می‌بایست طبق شناسنامه و در پروازهای خارجی طبق گذرنامه درج شود.

 

آیا امکان تغییر مسیر بعد از خرید بلیت‌های چارتری وجود دارد؟

خیر.این امکان وجود ندارد و در پروازهای چارتری برای تغییر مسیر ابتدا باید بلیت را کنسل نمود و بلیت دیگری را خریداری کرد.لذا توصیه ما نهایت دقت در انتخاب مسیر پروازیتان می‌باشد.توجه داشته باشید با تغییر مسیر پروازی در بلیت خارجی در صورت کاهش نرخ، مبلغی مسترد نخواهد شد و در صورت افزایش نرخ، مابه التفاوت آن محاسبه می‌شود.

 

آیا امکان خرید بلیت تخفیف‌دار بر روی سایت وجود دارد؟

بله. برای تمامی‌ اشخاص‌، آژانس‌ها، شرکت‌های دولتی و خصوصی، هتل‌ها و مجموعه‌های طرف قرارداد که در سایت عضو شده‌اند به ازای هر خرید، طبق قوانین دریافت بن تخفیف بر روی خریدهای بعدی‌شان به صورت خودکار تخفیف اعمال خواهد شد.توجه داشته باشید طبق این قانون افراد عضو در سایت به‌ازای خریدهای بیشتر سطح عضویت بالاتری دریافت می‌کنند و بالطبع موفق به اخذ تخفیف بیشتری بر روی نرخ مبلغ بلیت‌هایشان خواهند شد.

 

چگونه می‌توانم برای خرید بلیت تخفیف بگیرم؟

سامانه هوشمند چارتر قرمز طبق ضوابط و مقررات بن‌های تخفیف، به میزان سفر شما عزیزان تخفیف هایی را بر روی بلیت‌هایتان به صورت خودکار اعمال می‌کند. با این حال اگر شما از مسافران پرسفر ما هستید و قصد دارید که برای سفرهای خود تخفیف بگیرید و بنا به دلایلی تخفیفی بر روی بلیت‌های شما منظور نمی‌گردد همان لحظه تنها کافیست درخواست خود را به نشانی‌ ایمیل ([email protected]) بفرستید تا همکاران ما با توجه به ضوابط و شرایط تخفیف، به درخواست شما ترتیب اثر بدهند. همچنین برای اطلاع بیشتر از شرایط بن‌های تخفیف و شرایط تخصیص آن‌ به قسمت پیشنهادهای ویژه سایت مراجعه کنید.

 

آیا امکانی در سایت وجود دارد که به‌صورت آنلاین بتوان مشخصات بلیت خریداری شده را مشاهده نمود و آن را چاپ کرد؟

بله. همه کسانی‌ که در سایت عضویت دارند می‌توانند بلیت‌های خریداری شده خود را به صورت کامل مشاهده، دانلود و چاپ کنند. علاوه بر این می‌توانند از اطلاعات جانبی خریدشان از جمله ساعت، تاریخ و اعتبار خرید اطلاع یابند.

 

چرا باید در سایت چارتر قرمز عضو شویم؟

هنگامی که در سایت ثبت‌نام می‌کنید، سامانه پنل کاربری‌‌ را در اختیارتان می‌گذارد که به‌و‌سیله آن می‌توانید کلیه بلیت‌های خریداری شده و اطلاعات جانبی آن‌ را مدیریت کنید و علاوه بر آن‌ افرادی که در سایت چارتر قرمز عضویت دارند می‌توانند از پیشنهادهای ویژه و بن‌های تخفیف بهره‌مند شوند و بر حسب فعالیت‌شان اعتبار خرید دریافت کنند.

 

برای دریافت اعتبار خرید چه کارهای باید انجام دهم؟

1-در سایت چارتر قرمز عضو شوید.

2-مبلغ مورد نظرتان را در قسمت مدیریت مالی‌ پنل‌تان وارد می‌کنید.

3-بانک صادر کننده خود را انتخاب می‌کنید و توسط کارت اعتباری خود عملیات پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی را انجام می‌دهید.

4-حساب شما به میزان قیمت پرداخت شده شارژ می‌شود و حالا شما به میزان آن‌ اعتبار خرید خواهید داشت و خواهید توانست از آن پس بدون کارت اعتباری به خرید بلیت بپردازید.

لازم به ذکر است که تخصیص اعتبار توسط مدیریت سایت چارتر قرمز به اعضای سایت نیز صورت می‌پذیرد و بسته به میزان خرید و فعالیت شما خواهد بود.لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای پیشنهادهای ویژه مراجعه کنید.

 

اگر بلیت به صورت اینترنتی خریداری شود، آیا می‌توان مستقیماً به فرودگاه مراجعه کرد، یا نیاز به تهیه بلیت ازدفاتر فروش یا فرودگاه می‌باشد؟

حتی بدون پرینت بلیط پرواز خود و با ارائه کارت شناسایی خود (کارت ملی یا شناسنامه یا گذرنامه) می‌توانید مستقیما به فرودگاه مراجعه نمایید.

 

حتماً باید بلیت چاپ شده را با خودم به فرودگاه ببرم؟

ارائه‌ی بلیت چاپ شده در پروازهای چارتری لازم و ضروری نیست و تنها ارائه‌ی شماره‌ی بلیت و مدرک شناسایی برای دریافت کارت پرواز کافی است، اما با توجه به وابسته بودن این مسئله به کانتر هواپیمایی مربوطه در فرودگاه، توصیه‌ی ما به شما این است که بلیت‌تان را به همراه داشته باشید.

 

پروازهای داخلی فرودگاه مهرآباد از کدام ترمینال ها انجام می شود؟

فرودگاه مهرآباد چهار ترمینال دارد که ترمینال‌های 1و2 مختص ورود و خروج پروازهای داخلی‌اند، ترمینال 4 مخصوص خروجیِ مسافران پروازهای داخلی است و ترمینال 6 تنها مخصوص ورودی پروازهای داخلی است.یعنی اگر شما از تهران به شهر دیگری سفر می‌کنید، بسته به این‌که پروازتان متعلق به کدام شرکت هواپیمایی باشد، از یکی از ترمینال‌های 1 یا 2 یا 4 سوار هواپیما خواهید شد. اما اگر از شهر دیگری به تهران سفر می‌کنید، بعد از خروج از هواپیما، بسته به این‌که مسافر کدام‌یک از هواپیمایی‌های داخلی باشید، وارد یکی از ترمینال‌های 1 یا 2 یا 6 خواهید شد. برای این‌که بدانید بعد از خرید بلیط از هر کدام از هواپیمایی‌های داخلی باید به کدام ترمینال فرودگاه مهرآباد بروید، به فهرست زیر نگاهی بیندازید.
ترمینال 1: کیش‌ایر، زاگرس

ترمینال 2: ایران ایر، ایرتور، آتا، قشم ایر، معراج، نفت
ترمینال 4: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان
برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت جامع‌ترین اطلاعات پروازی ایران رفته و پس از آن به منوی پرواز ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید.

 

چند ساعت قبل از پروازهای خارجی‌ و داخلی‌ باید در فرودگاه حاضر شوم؟

حضور مسافر برای پروازهای داخلی‌ فرودگاه مهرآباد بین 1.5تا 2 ساعت قبل از پرواز و پروازهای خارجی‌ فرودگاه امام خمینی 3 ساعت قبل از پرواز الزامی است.

 

آیا امکان خرید بلیت با کارت‌های بانکی غیر ایرانی مانند Visa,Master,… وجود دارد؟

خیر. خرید بلیت فقط با کارت‌های شتاب ایرانی امکان پذیر می‌باشد.

 

آیا برای خرید اینترنتی وارد کردن اطلاعات گذرنامه و ویزا در همه مسیرها الزامیست؟

خیر. اطلاعات گذرنامه و ویزا باید در مسیرهای خارجی کامل شوند و تنها تفاوتش ثبت شماره ملی‌ به جای شماره گذرنامه است.

 

آیا می‌توانم مشخصات بلیتم را آنلاین ببینم و چاپ‌اش کنم؟

بله. شما این امکان را دارید که در پنل کاربری‌تان و در بخش بلیت‌های خریداری شده، اطلاعات و وضعیت تمام بلیت‌هایی که از وب‌سایت خریده‌اید را مشاهده کنید.

 

بعد از تکمیل مراحل خرید، چطور بلیت به دست من می‌رسد؟

نسخه‌ی الکترونیکی بلیت بلافاصله به ایمیل‌تان فرستاده می‌شود.همچنین در صورت خرید بلیت به صورت آنلاین به محض نها‌یی شدن خریدتان می‌توانید آن‌ را دانلود کنید و علاوه بر آن مشخصات پرواز به شماره موبایل ثبت شده در اطلاعات خرید پیامک می‌شود.

 

ایمیل تایید خرید و بلیت به دست من نرسیده است، باید چه‌کاری انجام دهم؟

اگر پس از تکمیل مراحل خرید، بلیط به ایمیل‌تان فرستاده نشد، لطفاً ابتدا بخش‌های Junk ،Spam یا Promotion ایمیل‌تان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که ایمیل اشتباهاً وارد این پوشه‌ها نشده باشد. پس از آن می‌توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید تا علت این مشکل را بررسی کنیم و در نهایت بلیت را برای‌تان بفرستیم. علاوه بر این، شما می‌توانید آرشیو بلیت های صادرشده‌‌تان را در پنل کاربری مشاهده کرده و آن‌ها را از همان‌جا چاپ کنید. اگر مراحل خرید را بدون مشکل طی کرده باشید، رزرو شما با موفقیت انجام شده است و دیگر جای نگرانی نیست.

 

آیا بلیتی که خودم آن‌را چاپ کرده‌ام معتبر است؟

بله، این بلیت کاملا معتبر است و می‌توانید بی هیچ مشکلی آن‌را به پایانه‌ی مربوطه ارائه کنید.

 

اگر در پرواز چارتر، دچار مشکل بشوم و مجبور شوم بلیت جدیدی بخرم، هزینه بلیت قبلی‌ام چه می‌‍‌شود؟

اگر به دلیل اخلال در سرویس آژانس چارترکننده‌ی پرواز، مجبور به خرید بلیت جدید شدید، آن‌را به ایمیل پشتیبانی ([email protected])) بفرستید؛ چارتر قرمز خسارت قیمت بلیت چارتری را ضمانت می‌کند و تمامی هزینه آن را به شما باز می‌گزداند.

 

مقدار بار مجاز من در سفر چقدر است؟

مقدار بار مجاز در هر پرواز، طبق قوانین خطوط پروازی مشخص می‌شود که شما مسافر عزیز می توانید برای کسب اطلاعات دقیق از میزان بار تعیین شده توسط هر شرکت هواپیمایی به جامع‌ترین اطلاعات پرواز سایت و سپس قسمت قوانین بار مجاز مسافر رجوع کنید.

 

آیا باید در پروازهای داخلی هم کارت شناسایی ارائه کرد؟

بله. ارائه‌ی کارت شناسایی معتبر (شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه‌ی رانندگی یا گذرنامه) در زمان دریافت کارت پرواز و ورود به سالن ترانزیت در پروازهای داخلی ضروری است.

 

در روزهای تعطیل هم می‌توانم از چارتر قرمر بلیت بخرم؟

بله، یکی از مزیت‌های مهم چارتر قرمز این است که امکان خرید آنلاین را برای مشتریانش فراهم کرده است که با توجه به آن، شما می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز و هفت روز هفته، بلیت هواپیما بخرید.

 

مزیت‌های خرید از چارتر قرمز چیست؟ چرا باید به جای مراجعه به آژانس‌ها، از شما بلیت بخریم؟

چارتر قرمز، علاوه بر این‌که امکان خرید آنلاین بلیت را در بیست و چهار ساعت شبانه‌روز، هفت روز هفته و خارج از ساعت‌های اداری برای‌تان فراهم می‌کند و اخبار گردشگری کشور را به کامل‌ترین شکل ممکن در اختیارتان قرار می‌دهد، مزیت‌های دیگری هم دارد؛ از جمله این‌که شما می‌توانید تنها با چند کلیک در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تمام پروازهای معتبر در مسیر، تاریخ و در ساعت مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید و همه‌ی گزینه‌های موجود برای خرید پروازهای ارزان‌قیمت وامکان جستجو در خدمات تمامی شرکت‌های هواپیمایی و اطلاعات‌پرواز را مشاهده کنید. علاوه بر این‌ها، چارتر قرمز امکان مدیریت بلیت‌ها به صورت آنلاین را در اختیار شما قرار داده است و در نهایت خرید اعتباری، تسویه‌حساب در سررسیدها و خدمات ارزنده دیگری را نیز برای مشتریانش در نظر گرفته است تا بتواند ادعای خود مبنی بر تجربه‌ای نو از سفر با چارترهای رنگی را اثبات کند. 


خرید بلیط هواپیما

بدلیل گذشت 15 دقیقه از زمان آخرین بروز رسانی باید جستجوی خود را تکرار نمایید.


جستجوی جدید
×
English العربی

راهنمای نصب اپلیکیشن iOS

1. در مرورگر سافاری در نوار پایین همین صفحه این دکمه را فشار دهید :

2.در منو باز شده ردیف پایین را به سمت چپ بکشید (در iOS13 به سمت بالا بکشید) و این دکمه را فشار دهید :

3. در بالای صفحه این دکمه را فشار دهید :

4. پس از بستن مرورگر، آیکون اپلیکیشن به گوشی شما اضافه شده و آماده استفاده میباشد.

1.في أسفل متصفح Safari ، انقر فوق :

2.في القائمة المنبثقة ، اسحب الصف السفلي إلى اليسار (iOS13 اسحب إلى أعلى) واضغط على هذا الزر:

3. في الجزء العلوي من الشاشة ، اضغط على هذا الزر:

4. بعد إغلاق المتصفح ، أيقونة التطبيق على الهاتف لقد أضفت وجاهزة للاستخدام.

1. In the toolbar on the bottom of the Safari browser, click on :

2. Select the :

3. In the next step, in the top right corner, click on :

4. A shortcut of the app will appear on your home screen, and the app is ready to use.